Buiten de vaste ploeg die wij bij ML-Service in dienst hebben, zijn er afgelopen 12 jaar tientallen chauffeurs doorgestroomd naar onze opdrachtgevers. Op deze pagina laten wij zien hoe dit traject per chauffeur is verlopen. Met de meeste chauffeurs die doorgestroomd zijn hebben wij nog steeds contact.
Ik ben Jay van Gelderen. Ik ben 35 jaar oud en heb in totaal 1,5 jaar bij ML-Service gewerkt. Ik ben in contact gekomen met ML-Service via kennissen. Het is erg gevarieerd werk. Als je er behoefte aan hebt is elke dag anders. Toen ik begon bij ML-Service was ik nieuw in het transport en vond ik het fijn om voor verschillende klanten te rijden. Ik vind het fijn dat er bij ML-Service geluisterd wordt naar de wensen van de chauffeurs om ze op deze manier een zo goed mogelijke werkplek te bieden.
Ik ben er gaandeweg achter gekomen dat ik de vuilniswagen niet zo leuk vond. In de bloemen- en plantensector op de trailer zit ik meer op mijn plek. Ik ben nu werkzaam bij Levoplant waar ik het nog steeds naar mijn zin heb. Ik werk vaak s ’avonds omdat ik op deze manier meer tijd kan doorbrengen met mijn 4-jarige zoontje.
Voordat ik de switch naar vrachtwagenchauffeur had gemaakt was ik inkoop- en verkoper bij de veiling. Toen het daar veranderde van het bieden op de tribune naar achter een beeldscherm wilde ik graag de overstap maken tot vrachtwagenchauffeur. Ik ben met ML-Service in contact gekomen doordat ik als chauffeur wilde werken bij een bepaalde opdrachtgever die dit alleen via ML-Service wilde regelen. Op een gegeven moment hield dit werk op en mocht ik beginnen bij KP-Holland. Dit klikte meteen erg goed. Wat ik leuk vind aan KP-Holland is dat het in mijn eigen sector, bloemen en planten, is. Doordat ik hiervoor inkoper ben geweest kijk ik ook naar de sierteelt met een ander oogpunt. Ik kan hierdoor aangeven als iets bijvoorbeeld niet goed is. Dit wordt ook erg gewaardeerd. Het vele contact met verschillende mensen spreekt mij erg aan bij het werk. Ik vind KP-Holland een fantastisch bedrijf, ik heb het idee dat ik één van hen ben. Wat mij aansprak bij ML-Service is dat ze altijd eerlijk en recht door zee zijn. Ze hebben goed contact met je. Zelf kom ik uit de bollenstreek, maar de Westlandse mentaliteit beviel mij goed bij ML-Service.
Na ruim 2 jaar gewerkt te hebben bij ML-Service ben ik in vaste-dienst gekomen bij Vreugdenhil Bulbs. Ik ben in contact gekomen met ML-Service door Martin Mauritz. Ik heb veel geleerd in de tijd bij ML-Service. Toen ik 14 jaar geleden begon kwam ik uit de groente- en fruit. Bij ML-Service heb ik o.a. mogen rijden voor evenementen, in de bloemen en planten en met de vuilniswagen. Elke dag mocht ik bij een andere organisatie.
Uiteindelijk merkte ik dat ik meer vastigheid wilde. Ik wilde graag een vaste auto, vaste spullen en vaste collega’s. Bij Vreugdenhil Bulbs heb ik dat. Ik rij daar op de trailer bloemen en planten. Ik mag amaryllissen rijden, echte kunstwerkjes. Als het druk is met de lading help ik ook mee in de loods voor het buitenland. Het is een veelzijdige baan.
Ook heb ik mijn eigen auto met roze cabine. Ik heb de cabine zelf mogen aankleden met roze gordijnen, hoezen ect. Dit heb ik gedaan zodat de mannen niet in de auto gaan rijden en hij heel blijft :-)
In 2017 ben ik in dienst gekomen van ML-Service. Via ML heb ik mijn trailer rijbewijs kunnen halen. Sinds januari 2021 ben ik weg bij ML-Service en begonnen in vast dienstverband bij R. van der Zwan transport. In de vier jaar dat ik werkzaam ben geweest bij ML-Service heb ik voor verschillende bedrijven gereden. Het leuke aan ML-Service vind ik dat je goed kan kijken wat je leuk vindt. Zo heb ik onder andere met groente en fruit gereden, bij een truck en trailer service gereden en zelfs spullen voor evenementen gereden. Het heeft mij geholpen om erachter te komen wat ik graag wilde doen. Voordat ik in dienst kwam bij R. van der Zwan ben ik eerst via ML-Service gedetacheerd. Dit beviel zo goed van beide kanten dat ik later werd overgenomen door van der Zwan. Daar ben ik nu nachtchauffeur. Als nachtchauffeur kom ik in verschillende landen zoals Engeland, Frankrijk, Duitsland, Zweden. Ik slaap meer in mijn vrachtwagen dan dat ik thuis slaap. Dit werk vind ik geweldig.
2 jaar geleden gaf ML-Service mij de kans om weer terug te keren in de transport. Na 14 jaar achter de receptie was ik binnen een maand weer startklaar om te gaan rijden, inclusief mijn code 95. Bij ML-Service heb ik veel bedrijven opnieuw leren kennen. Planners Loes en Tom planden de dagen in dat ik beschikbaar voor ze was. Afgelopen juni ben ik ingewerkt in de groente bij SVB. Al na 1 dag wist ik hier wil ik zijn. Na goed overleg met ML-Service en SVB is de doorstroming soepel en naar beide tevredenheid verlopen.
Martin Mauritz is mede eigenaar van ML-Service. Ik kende hem nog van vroeger. We hebben samen nog hutten gebouwd in de Monsterse duinen toen we klein waren.
Zodoende kwam ik bij hem op gesprek. Het gesprek verliep soepel en prettig. Ik heb m’n contract getekend en ben snel van start gegaan. Ik mocht de 1e week met een chauffeur van ML-Service mee om ingewerkt te worden bij SVB. En daarna ben ik lekker alleen op pad gegaan. Ik merkte dat ik erg op m’n plek zat bij SVB. En SVB was ook tevreden over mijn werkzaamheden. Na overleg met Andre Spruijt van SVB en Martin ben ik 01-01-2019 in vaste dienstverband gegaan bij SVB. ML-Service zorgde ervoor dat ik om de week op woensdag en donderdag vrij was i.v.m. m’n privesituatie. Dit heeft SVB ook voor me kunnen regelen. Ik heb het nog steeds erg naar m’n zin!